учасника
Всеукраїнського конкурсу «Класний
керівник року»
Прізвище, ім’я,
по батькові: Мартинюк Світлана
Анатоліївна
Дата народження:
16.12.1986 рік
Місце проживання:
32100 смт. Ярмолинці
вул. О. Кошового 25, Хмельницька обл.
Паспортні дані: НВ 584330 виданий 30.11.2010
Ярмолинецьким РВГУ МВС України в Хмельницькій області
Освіта: вища, 2009 рік, Кам’янець -Подільский
національний університет ім.. І. Огієнка
«Фізика. Інформатика»
Місце роботи: Солобковецька загальноосвітня школа І-ІІІ
ступенів Педагогічний стаж: загальний стаж роботи – 7 років, стаж роботи
за спеціальністю – 7 років, класним керівником - 3 роки.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст
Державні
нагороди: немає
Клас, у якому є класним
керівником: 11 клас
Мова викладання : українська
Проблема над якою працюю: Створення колективу, який складається із
організованих і готовий до життя в соціумі особистостей.
Інноваційні форми роботи та
технології, що використовую у роботі: інтерактивне
навчання, проектні технології, колективні творчі справи, технології виховання
успішної особистості, технології саморозвитку особистості.
Педагогічне кредо: Мій клас і я одна «сім’я», виховую дітей як
власних.
12.10.2015рік
__________
Загальний опис досвіду
Тема досвіду: «Створити
колектив, який складається із організованих і готовий до життя в соціумі
особистостей»
Автор досвіду: класний керівник Солобковецької загальноосвітньої школи І-ІІІ
ст. Мартинюк Світлана Анатоліївна
Адреса досвіду: Солобковецька загальноосвітня школа І-ІІІ ст.
с Солобківці, Ярмолинецький район, Хмельницька
область
Сфера застосування: загальноосвітні заклади .
Актуальність досвіду полягає в тому, що на сучасному етапі розвитку
суспільства педагоги все помітніше усвідомлюють гостру потребу у створенні та
реалізації індивідуального підходу до учня,
як одного з принципів організації навчально-виховної роботи, що
обґрунтовується сучасною психологією і педагогікою. Розвиток індивідуальних
здібностей і талантів молоді, забезпечення умов їх самореалізації. Формування у
дітей і молоді уміння міжособистісного спілкування та підготовки до життя в
умовах ринкових відносин. Такий підхід має сприяти більш цілеспрямованому,
гармонійному розвиткові особистості школяра як громадянина і творчого,
професійно діючого працівника.
Наукові концепції та теорії : Після
того як стикнулася з деякими суперечливими питаннями, вирішила звернути свою
увагу на інноваційні технології виховання учнів. Ознайомилася з авторським
проектом
«Концепція громадянського виховання учнів у системі загальної
середньої освіти України .» Автор Іван Осадчий і даний проект зацікавив мене своїми ідеями як виховати гідного
громадянина та успішну особистість. Використовую проект протягом трьох років і
маю чіткі результати, особливо з питань відносин учнів до інших учнів та до
майбутнього нашої країни. Ми з
класом працюємо за такою схемою:
Основна педагогічна ідея досвіду:
·
особистісне зростання кожного
вихованця;
·
духовний та інтелектуальний
розвиток учнів;
·
засвоєння морально-етичних
заповідей ;
·
удосконалення пізнавальних,
організаторських та творчих умінь і навичок учня;
·
реалізація творчих здібностей
вихованців;
·
досягнення успіху у справі;
·
професійна визначеність кожного
випускника.
Технологія реалізації ідеї. Прагну пізнати
особливості дітей у навчально-виховному процесі, забезпечити комфортні і
безпечні умови для розвитку особистості учня, реалізувати його природні нахили,
соціалізувати учнів, створювати сприятливі умовами для самореалізації
особистості в країні відповідно до її інтересів та можливостей. Для розвитку
професіоналізму, високої мотивації до праці як основи конкурентоспроможності
особистості, позитивної динаміки
зростання рівня патріотизму, зростання соціальної і трудової активності, їх
внеску до розвитку основних сфер життя, діяльності суспільства і держави,
подолання екстремістських проявів окремих груп населення та інших негативних
явищ, відродження духовності залучаю учнів до участі у всеукраїнських акціях,
марафонах, флеш-мобах, роботі загону «Волонтер». Усвідомлюючи, що
класний керівник є для підростаючого покоління духовним посередником між суспільством
і дитиною, прагну створити сприятливі умови для формування особистості, внести
необхідні корективи у процес виховання, скоординувати зусилля педагогів, сім’ї
, соціуму.
Форми, методи та прийоми застосування ідеї:
Виховання учнів реалізовую у процесі організації:
ü навчально-виховної діяльності
ü позаурочної
та позакласної діяльності; разом з учнями неодноразово здійснювали виїзд на
природу, де проводили акцію «Відчуй себе на місці солдата» . У вигляді гри пейнтбол
учні мали змогу відчути як почувають себе воїни, які захищають нашу Батьківщину.
ü Позашкільної освіти; (створено проект «Як успішно
здати ЗНО» http://solobkivci1.blogspot.com) для учнів 11 класу. Відстежую рівень знань, зміни
досягнень учнів класу протягом кожного місяця.
ü роботи органів учнівського самоврядування;
ü взаємодії з батьками, громадськими організаціями,
державними установами. Проводили акції
«Допоможи солдату!!!» учні та батьки класу активно вели збір коштів на
придбання тепловізорів для солдатів з рідного села та не лише.
ü
Художньо-естетичної діяльністі: концерти, виставки, свята, тематичні
вечори, години
поезії, музики, пісні; художні конкурси; театральні
вистави.
Результативність досвіду.
В чому полягає моя методологічна позиція класного
керівника? В роботі вважаю головним забезпечення розвитку особистості кожної
дитини, її творчого потенціалу. Відносини з дітьми будую на принципах
співробітництва, співтворчості і пам’ятаю, що вчитель може допомогти дітям
розвивати почуття прекрасного, пробудити творчі сили.
Основне призначення класного керівництва зумовлене сучасним завданням, яке
ставить перед собою суспільство, - максимальний розвиток кожної дитини,
збереження її неповторності, розкриття її потенційних талантів та
створення умов для нормального духовного, розумового та
фізичного вдосконалення.
Вчитель
повинен бути і наставником, і помічником, і
захисником, і другом, який допоможе дитині набути не
тільки знання про навколишній світ, оволодіти
уміннями і навичками, а й допоможе
адаптуватися в цьому світі, розкрити і
проявити свої здібності, відчути себе самостійною,
творчою особистістю, яка здатна змінити світ.
Завдання вчителя
– відкрити, захопити і спрямувати кожного учня
на цікавий, змістовний особистісно і суспільно корисний
шлях самовдосконалення.
Виховання -
процес безперервний. Нагромадження нових знань, зміна
або зміцнення поглядів, переконань, звичок відбувається
постійно.
Усвідомлюючи, що класний керівник є для
підростаючого покоління духовним посередником між суспільством і дитиною,
прагну створити сприятливі умови та необхідні корективи у процес виховання,
скоординувати зусилля педагогів, сім’ї , соціуму. В своїй роботі керуюсь
принципом: допомогти дитині знайти свій
ключ до успіху, створити умови, у яких вона розкриватиме свої здібності,
творитиме своє життя, зростатиме
духовно, творчо, інтелектуально й самовдосконалюватиметься.
Розуміючи важливість виховної діяльності класного керівника,
відповідально виконую свої обов’язки, докладаю всіх зусиль, щоб виховання
підлітків відбувалось в атмосфері добра і творчості, взаємодопомоги і
взаємоповаги, доброзичливості та толерантності. Все
людське пізнання є безперервним процесом постановки та вирішення нових завдань.
Тому процес виховання намагаюсь організувати таким чином, щоб учень
був змушений постійно тренувати здатність вирішувати творчі завдання.
Набуваючи досвіду самостійного вирішення
завдань, мої учні поступово приходять і до самоосвіти – оволодіння
теоретичним матеріалом і практичним вмінням, що створює можливості для
самопізнання і самореалізації особистості.
Саме тому намагаюсь працювати в атмосфері доброзичливості і взаємної підтримки,
що сприяє розвитку співробітництва.
Вважаю, що сьогодні повинна змінитись
роль класного керівника: він повинен бути не наглядачем, не контролером, а
виконувати роль консультанта та джерела знань, стати старшим товаришем, другом,
порадником, партнером у спільній діяльності.
Такий класний керівник не домінує, а співпрацює з учнями У своїй
діяльності використовую різноманітні традиційні та інноваційні форми виховної
діяльності - головне, щоб вони давали бажаний результат.
Критерії ефективності
ідеї: Ефективність виховного впливу на
учнів значною мірою залежить від встановлення правильного контакту з класом. А
справа ця нелегка. Відразу знайти спільну мову і контакт з класом важко. Для
цього необхідний тривалий час. У процесі роботи неминучі й конфліктні ситуації.
Тому майстерність класного керівника полягає в тому, щоб вчасно підказувати
учням правильну лінію поведінки, переконати їх, розбудити їхню думку, повірити
в їхні сили та можливості, підтримати їх добрим словом. А слово – це найтонший
різець, здатний доторкнутися до найніжнішої рисочки людського характеру. Вміти
користуватися ним – велике мистецтво. Словом можна створити красу душі, а можна
й спотворити її. Слово – це ніби той місток, через який наука виховання
переходить у мистецтво, майстерність.
На сьогодні учні
покращили свій рівень вихованості, змінилися показники власної самооцінки, з батьками проведено ряд
анкетувань в яких видно чіткий показник змін стосунків з дітьми.
Наукові
джерела:
1. Закон України «Про виховання дітей та
молоді»: Проект // Освіта України. – 2004. – 14 верес. (№72). – С. 4 – 6.
2. Про національну програму виховання
дітей та учнівської молоді в Україні: Постанова Президії АПН України від 1 лип.
2004 р. Протокол № 1 – 7 / 6 – 98 // Освіта України. – 2004. – 3 груд. (№ 94).
– С. 6.
3. Концепція виховання дітей та молоді у
національній системі освіти // Шкіл. Б-ка. – 2003. - № 3. – С. 11 – 19. –
Бібліогр.: 10 назв.
4. Ващенко Г. Виховання любові до
Батьківщини: / Націоналізм і інтернаціоналізм/. – Лондон: Вид. ККСУМ, 1954. –
40 с.
5. Ігнатенко П.Р. та ін.. Виховання
громадянина: психолого-педагогічний і народознавчий аспекти: Навч. Посібник /
П.Р. Ігнатенко, В.П. Ігнатенко, В.Л. Поплужний, Н.І. Косарєва та ін.. /
Бібліогр.: с. 245 – 249. - /Міністерство освіти України, ІЗМН/.
6. Кіндрат В.К. Щоб у серці жило чуття
Батьківщини / В.К.Кіндрат // Почат. шк. – 1996. - №7. – С. 4 – 5.
7. Класний керівник у
сучасній школі: Метод, посібник / В.М.Оржеховська,
О.Шилипенко, С.В.Кириленко та ін. -
К.: ІЗМН, 1996. -
Висновки: Підводячи підсумки, можу з гордістю сказати, що я задоволена наслідками
реалізації програми. Діти стали по-іншому відноситись до себе: це і
гігієна, поведінка, ретельність; до близьких: повага,
вдячність; до оточуючих: почуття колективізму, патріотизму...
Я
щаслива, що обрала саме професію педагога, що маю можливість спілкуватися з
дітьми. Я з радістю віддаю всі свої ідеї дітям, і радію, коли бачу, як вони
вбирають у себе всю інформацію, надану мною, настрій, який я несу їм, радість і
щастя, яке мені хочеться розділити з ними.
Отже,
я завжди буду пам’ятати, що кожне питання, кожна проблема і, головне, кожна
дитина мають свою власну стежку, яку я допомагаю роздивитись. А для пошуку
вірних шляхів я буду користуватись і досвідом спеціалістів, і слухати власне серце,
свою фантазію, і пам’ятатиму про нестандартність, яка може додати декілька
яскравих кольорів до веселки нашого життя.

Немає коментарів:
Дописати коментар